ТикТок се согласи да го одложи најавеното контроверзно ажурирање на политиката за приватност што можеше да и овозможи на компанијата да прикажува насочени реклами врз основа на активноста на корисниците на платформата без нивна согласност.
Пресвртот доаѓа еден ден откако италијанската агенција за заштита на податоци, Garante per la Protezione dei Dati Personali, ја предупреди компанијата дека промената на нејзината политика за приватност ги прекршува законите за заштита на податоците.
„Личните податоци зачувани на уредите на корисниците не можат да се користат за профилирање на тие корисници и испраќање персонализирани реклами без нивна изречна согласност“, наведува Garante.
Формалното предупредување беше одговор на прегледот на политиката за приватност во кој се вели дека платформата претходно барала од корисниците „согласност“ нивните активности на ТикТок и надвор од платформата да се користат за прикажување персонализирани реклами, и затоа има намера да престане да бара од корисниците дозвола за профилирање на нивното однесување и ги обработуваат нивните лични податоци.
„Почнувајќи од 13 јули 2022 година, ТикТок ќе се потпира на своите „легитимни интереси“ како правна основа за користење на активноста на ТикТок за персонализирање на реклами од корисници на 18 или повеќе години“, се вели во известувањето на компанијата во кое ги објавува промените.
Ажурирањето на персонализираните поставки за реклами беше наменето да се примени за корисници кои живеат во Европската економска област (ЕЕА), Обединетото Кралство и Швајцарија.
Гаранте утврди дека предложените промени во политиката се некомпатибилни со член 122 од италијанскиот закон за заштита на личните податоци, како и со Директивата на ЕУ за е-приватност, која ја регулира употребата на колачиња, маркетингот преку е-пошта и другите аспекти на приватноста на податоците, барајќи согласност од корисникот пред обработката на таквите информации.
„Двата законски инструменти експлицитно наведуваат дека согласноста на субјектите на податоците е единствената правна основа за „зачувување на информации или добивање пристап до информации што се веќе зачувани, во крајната опрема на претплатникот или корисникот“, посочи Гаранте.
Покрај несоодветната правна основа, италијанската агенција е особено загрижена за прашањето поврзано со заштитата на децата на корисниците кои се регистрирани на платформата. Според Garante, тешкотиите со кои моментално се соочува ТикТок да воспостави усогласеност со старосните барања за пристап до платформата не дозволуваат да се исклучи ризикот „персонализираните“ реклами кои вклучуваат несоодветна содржина да им бидат прикажани на многу млади корисници поради „легитимните интересите на компанијата“.
Затоа, Garante, повикувајќи се на овластувањата дадени со Европската општа регулатива за заштита на податоци (GDPR), испрати официјално предупредување до ТикТок дека „обработката на податоците врз основа на нивниот „легитимен интерес“ ќе биде спротивно на сегашната регулаторна рамка, на најмалку во однос на информациите што се чуваат на уредите на корисниците и би ги повлекле сите релевантни последици во однос на корективни мерки и казни“.