Технологијата на целосно автономни возила се повеќе напредува, а беспилотните летала веќе се користат за различни намени. Меѓутоа, сега е претставен независен електричен товарен авион.
Станува збор за авионот Pelican Cargo, произведен од компанијата Pyka, што всушност е најголемиот електричен товарен авион и првиот автономен во својата класа.
Калифорниската компанија Pyka е стартап фокусиран на технологија за автономни возила, во 2020 година претстави автономен авион за прскање пестициди наречен Pelican Sprayer.
„Го дизајниравме овој авион за да ги елиминира емисиите на CO2 од логистичкиот синџир, притоа нудејќи значително поголема брзина во споредба со копнениот транспорт, додека оперативните трошоци се дел од конвенционалниот воздушен транспорт“, рече Мајкл Норсија, извршен директор и ко-основач на Pyke.
Pelican Cargo има домет од 321 километар и може да носи нешто повеќе од 180 килограми товар. Користи литиум-јонска батерија од 50 kWh, како и четири електромотори од 33,5 КС. Авионот користи и тројни непотребни батерии за да постигне високо ниво на безбедност со елиминирање на шансите за индивидуални технички дефекти.
Авионот е со компактни димензии, долг е 7,3 метри и висок 2,1 метар, додека распонот на крилата му е 11,5 метри. Потребна е асфалтирана, од камчиња, земјена или тревна писта со димензии само 183 x 15 метри за операции. Авионот може да достигне брзина на крстарење помеѓу 148 и 167 km/h, а благодарение на неговите спецификации може да се користи на локации со помала инфраструктурна поддршка.
Pelican Cargo е опремен со мотор за летање со шест процесори сместени во два одвоени компјутери, кои можат да обработуваат милиони податоци собрани со помош на радар ЛИДАР поставен напред, ласери свртени надолу и непотребни IMU (inertial measurement unit) и носачи на податоци.
Моторот може да се програмира од еден пилот на земја и нуди можности за динамично пренасочување преку сателитска врска. Авионот има и резервен систем за падобран, и користи најсовремено 3D мапирање од воздух и динамично планирање на патеката за да „знае“ каде се пречките и како да ги избегнете.
Компанијата доби повеќе од 80 пред-нарачки за својот авион Pelican Sprayer, како и три нарачки за Pelican Cargo.
Новиот модел моментално се тестира во фабрика во Калифорнија. Првата комерцијална операција на авионот Pelican Cargo треба да започне во втората половина на оваа година.