Современ и стилски, новиот PEUGEOT 308 пристигна на францускиот пазар во септември 2021 година, најновото возило во линијата „300 Series“, најкомплетното во историјата на брендот PEUGEOT, инаугурирано во 1932 година со PEUGEOT 301. Од PEUGEOT 301 до новиот PEUGEOT 308 се развиваат 10 генерации и 90 години автомобилска историја и технички напредок. PEUGEOT 303 е единствената генерација што беше прескокната! – единствен исклучок од последователните модели е 309, кој беше издаден помеѓу 305 и 306, две титули за автомобил на годината од 2000 година и забележителни рели натпревари.
Моделите од серијата 300 на PEUGEOT се компактни автомобили од мал saloon до семеен автомобил. Во изминатите 90 години, целото или дел од нивното производство се одвиваше на историската локација на PEUGEOT во Sochaux – освен PEUGEOT 309, кој се произведуваше во фабриката Poissy, и новата генерација, која беше произведена во Mulhouse.
На почетокот на 1930-тите, среде економската криза, PEUGEOT ги исполни барањата на клиентите со лансирање на PEUGEOT 301, кој се продаваше од 1932 до 1936 година како седан, лимузина, купе, кабриолет и roadster. Придвижуван од мотор од 1.465 cm3 со 35 КС, 301 беше произведен во 70.500 единици.
PEUGEOT 302 го наследи во 1936 година, а беа произведени 25.100 примероци до 1938 година. Ова беше време кога производителите на автомобили ја откриваа аеродинамиката, а 302 беше пример за ова: со своите интегрирани предни светла лоцирани зад решетката и својот аеродинамичен преден дел, го носеше стилот познат како „вретеното на Сошо“ инаугурирано со PEUGEOT 402. Овој модел беше голем успех сам по себе, Брендот реши да ја користи истата линија отелотворен од PEUGEOT 302. Овој автомобил можел да достигне брзина од 100 km/h.
Војната го наруши текот на серијата 300 и PEUGEOT 303 никогаш не се појави: оваа серија беше ставена во мирување три децении до доаѓањето на PEUGEOT 304, претставен во 1969 година на саемот во Париз. Беше достапен како седан, купе, кабриолет, караван и комерцијален караван познат како „застаклен караван“. PЕUGEOT 304 имаше за цел да го заземе сегментот со средна големина и ја задржа техничката основа на PEUGEOT 204. Сепак, тој се разликува од 204 по тоа што неговиот преден дел има вертикална решетка, а седанот е подолг за 15 cm (4,14 m во споредба со 3,99 m), но само 2 cm подолго во караван верзијата (3,99 m во споредба со 3,97 m за 204). Од 204, PEUGEOT 304 го задржува меѓуоскиното растојание и централниот дел од каросеријата.
Предниот испуст е подолг. Модернизираната маска, со своите трапезоидни предни светла, е сличена на онаа кај PEUGEOT 504. Тој е импресивно простран, суштински услов за семеен седан.
Помеѓу 1969 и 1979 година беа произведени речиси 1.200.000 единици од 304 и тоа беше голем комерцијален успех. Помеѓу 1970 и 1972 година, PEUGEOT исто така се лансираше Peugeot 304 во САД. Беше премал за американскиот пазар, а продаде само 4.000 модели. Во 1973 година, тој беше рестилизиран, а во 1975 година, купе и кабриолет верзиите исчезнаа. Седанот остана кај дилерите до 1979 година.
PEUGEOT 305 беше лансиран во Европа во 1977 година како наследник на PEUGEOT 304. Достапни беа две верзии на каросерија: лимузина со 4 врати и караван со 5 врати, кои исто така доаѓаа со задно седиште што може да се преклопи на половина. Дизајниран во соработка со Pininfarina, овој караван беше достапен во комерцијална верзија.
PEUGEOT 305 претставува чекор напред за платформата PEUGEOT 304 и неговиот бензински мотор од 1,3 литри. Се издвојува од своите конкуренти благодарение на погонот на предните тркала, попречниот мотор и 4-те независни тркала. Со своето држење на патот, неговата огромна внатрешност и неговата удобност достојна за возилата од повисоките сегменти, PEUGEOT 305 брзо се пронајде на пазарот. Беа произведени повеќе од 1,6 милиони единици од сите типови на каросерија.
Седанот PEUGEOT 305 служеше како основа за експерименталната програма VERA, дизајнирана да ја подобри ефикасноста на горивото за идните генерации на автомобили. Првиот прототип VERA 01 откриен во 1981 година имаше 20% намалување на вкупната маса и 30% намалување на аеродинамичниот отпор. Спроведена во текот на 5 години, програмата VERA имаше значително влијание врз развојот на моделите 205, 405 и потоа 605.
Пристигнувањето на PEUGEOT 309 во 1985 година ја забави продажбата на 305, чија кариера заврши во 1989 година. Тоа беше всушност PEUGEOT 405, а не 309, кој го наследи во гамата на PEUGEOT во 1987 година.
Произведен помеѓу 1985 и 1994 година во Поаси, Шпанија и Велика Британија, PEUGEOT 309 беше првиот вистински „компактен“ автомобил: тој повеќе не беше класичен “notchback” со 4 врати како 304 и 305, туку “hatchback”. Со должина од 4,05 m, тој е за 19 cm покомпактен од 305 (4,24 m во неговата седан верзија). Инспириран од Talbot Horizon но со сопствен стил, ги позајмува платформата и вратите на PEUGEOT 205, со издолжени предни и задни делови и стаклен дел што го карактеризира неговиот хечбег.
Лансиран во верзија со 5 врати, 309 дојде и во верзија со 3 врати две години подоцна, во 1987 година. 309 GTI имаше забрзување од 0 до 100 km/h за 8 секунди и достигна максимална брзина од 205 km/h. Во 1989 година, 309 GTI го доби моторот MI16 со 160 КС од PEUGEOT 405: тој стана 309 GTI 16, застрашувачки компактен спортски автомобил почитуван од конкуренцијата. Кариерата на 309 заврши во 1994 година. Продадени се над 1,6 милиони единици.
Брендот го лансираше PEUGEOT 306 во февруари 1993 година. Тој ги заменува PEUGEOT 205 и PEUGEOT 309. Стана бестселер во својата категорија и беше произведен и склопен на не помалку од 9 локации низ светот до 2002 година. Достапен во верзии со 3 и 5 врати од 1993 година, а во гамата му се придружија и верзијата со 4 врати и атрактивниот кабриолет во 1994 година.
Дизајниран и изграден од Pininfarina, последниот беше избран за најубав кабриолет на годината на саемот за автомобили во Женева во
1994 година и за кабриолет на годината во 1998 година. Уште еднаш, патот на PEUGEOT 308 го постави стандардот; тоа беше особено истакнато на спортските верзии: PEUGEOT 306 XSI и PEUGEOT 306 S16. Спектакуларна и незаборавна верзија MAXI со 285 КС го одбележа големото враќање на PEUGEOT на рели трките во 1996 година по 10-годишна пауза. Тој го освои жестоко оспоруваниот француски рели шампионат со Gilles Panizzi во 1996 и 1997 година, и продолжи да победува во некои од асфалтните кругови на светскиот шампионат во рели, предизвикувајќи голема тревога кај многу помоќните светски рели автомобили, како на Корзика во 1997 и 1998 година.
306 беше рестилизиран во 1997 година, во текот на оваа година се појави и караван верзијата. Производството на верзиите со 3 и 5 врати на 306 беше прекинато во 2001 година, кога беше претставена неговата замена, PEUGEOT 307. Караван автомобилот доживеа својата кариера да заврши во 2002 година. Кабриолетот сè уште беше произведуван од Pininfarina до 2003 година.
Лансиран во 2001 година и избран за автомобил на годината во 2002 година, PEUGEOT 307 беше огромен успех, со над 3,5 милиони примероци произведени ширум светот. Навестува нова полувисока архитектура, обезбедувајќи подобар простор и има изненадувачки големо закосено ветробранско стакло. Достапен во верзии со 3 врати, 5 врати и караван верзија, тој доби дополнителна силуета во летото 2003 година: Coupé Cabriolet (CC), кој го пренесе иновативниот концепт успешно воведен на 206 CC во компактниот сегмент. Со својот тврд покрив што се извлекува и неговите 4 удобни седишта, 307 CC е еден од најпространите кабриолети во тоа време. Тоа беше и основа за спортската верзија која се појави на светското првенство во 2004 и 2005 година, победувајќи 3 пати и појавувајќи се на подиумот 26 пати.
Првата генерација на PEUGEOT 308 го наследи PEUGEOT 307 во 2007 година, која беше заменета со втора генерација во 2013 година, потоа трета, сегашната 308 лансирана во 2021 година.
PEUGEOT 308 I дојде во верзии со 3 врати, 5 врати и SW, поддржан од новата генерација на моделот Coupé Cabriolet CC. Верзијата 308 RCZ Coupé беше претставена на саемот во Франкфурт во 2007 година, а производството беше брзо потврдено, со што се појави PEUGEOT RCZ, привлечно купе 2+2 произведено во 68.000 единици помеѓу 2010 и 2015 година, чија крајна верзија нудеше 270 bhp и забрзување од 0 до 100 km/h за 5,9 секунди.
PEUGEOT 308 II беше лансиран во 2013 година. Како и 307 12 години претходно, тој беше прогласен за автомобил на годината во 2014 година. Неговиот стил и впечатливи и елегантни линии се иновативни, заедно со неговата робустност и уживање во возењето кои се едногласно признати, како и намалената големина и тежина (должина од 4,27 m и основна верзија од 1.200 kg). Патничкиот простор е исто така нов со неговиот PEUGEOT i-Cockpit, кој може да се пронајде кај PEUGEOT 208, и кој ги поставува стандардите: компактниот управувач, кој ја намалува опсегот на движењата, обезбедува неспоредливи чувства при возењето, а истовремено го олеснува возењето во град. Верзијата GTi дополнително ги подобрува возачките квалитети и динамиката на овој 308, кој го носи PEUGEOT во нова ера на успех.
Беа продадени 7 милиони PEUGEOT 308 во текот на првите две генерации, пред да дебитира новиот PEUGEOT 308 III. Произведен во фабриката во Mulhouse, го носи новото лого на PEUGEOT, кое беше претставено кога новиот идентитет на брендот беше претставен во февруари 2021 година. Привлечен, технолошки и ефикасен, тој е еден од финалистите во Европксиот изборот за автомобил на годината за 2022 , чиј резултат ќе биде познат на крајот на февруари 2022 година.
(ПР-текст)