Европскиот суд ја одобри тужбата против Германија за лошиот квалитет на воздухот

пред 3 години

Во многу германски градови, концентрацијата на штетни азотни оксиди во воздухот е значително поголема со години отколку што дозволува граничната вредност на ЕУ. Европскиот суд сега ја одобри тужбата на Европската комисија против Германија, пишуваат германските медиуми.

По Франција, Европскиот суд на правдата ја осуди и Германија, бидејќи во многу градови на таа земја, граничните вредности на азот диоксид (NO2) со години се значително надминати.

Како што се наведува, граничните вредности беа „систематски и континуирано“ надминати во 26 градови од 2010 до 2016 година. Пресудата засега не предвидува казни или санкции.

Пресудата против Германија не исклучува нови обврски, на пример за дизел возила на одредени места. Сепак, квалитетот на воздухот во германските градови неодамна се подобри, меѓу другото и поради пандемијата.

Европската комисија поднесе тужба против Германија во Врховниот суд на Европската Унија во 2018 година за кршење на договорот. Како причина се наведува дека од 2010 година, тековните гранични вредности на ЕУ за азот диоксид се систематски и континуирано надминати во 26 градови. Меѓу нив се Берлин, Хамбург, Минхен и Штутгарт.

Ова се аргументите што го водеа Европскиот суд на правдата. Годишната гранична вредност на азотниот диоксид е 40 микрограми на метар кубен воздух. Постои и ограничување од 200 микрограми на час, кое не смее да се надминува повеќе од осумнаесет пати годишно.

По пресудата, Европската комисија ги повика германските власти да сторат се што е можно за да се почитуваат граничните вредности на азот диоксид. Треба да се отстранат сите причини, посочи портпаролката на Комисијата.

Според проценката на германската еколошка организација „Дојче Умвелтилфе“ (Дојче Умвелтилфе – ДУХ), пресудата на Европскиот суд на правдата е „силен шамар за дизел лобистите и германската влада“. Претседателот на таа организација, Јирген Реш, смета дека промените треба да следат брзо. Овие вклучуваат претворање на сообраќајните области во заштитени велосипедски патеки, како и хардверско преуредување на скоро десет милиони „манипулирани дизел возила“, на штета на производителот.

Share
Scroll to Top