Двете апликации за социјални мрежи кои веројатно ги имате на вашиот паметен телефон собираат значителни количини на податоци за вас – и можеби нема да ви се допадне што прави една од нив со тие податоци.

Барем така тврди една неодамнешна студија, објавена минатиот месец од компанијата за мобилни маркетинг „URL Genius“.

Студијата покажа дека YouTube, кој е во сопственост на Google, главно ги собира вашите лични информации за свои цели – следење на вашата историја на пребарување на интернет, па дури и вашата локација, за да ви прикаже порелевантни реклами.

Но, TikTok во сопственост на кинескиот технолошки гигант ByteDance, најмногу им дозволува на трекерите да ги собираат вашите податоци, а што се прави со тие податоци потоа е тешко да се каже.

Со тракерите од трета страна, во суштина е невозможно да се знае кој ги следи вашите податоци или кои информации ги собира. Како што е забележано во студијата, тракерите од трета страна можат да ја следат вашата активност на други сајтови дури и откако ќе ја напуштите апликацијата.

За да ја спроведе студијата, „URL Genius“ ја искористи функцијата „Record App Activity“ од „iOS“ на Apple за да брои колку различни домени ја следат активноста на корисниците во 10 различни апликации за социјални медиуми – YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger и Whatsapp – при една посета, дури и пред да се најавите на вашата сметка.

YouTube и TikTok беа апсолутни „шампиони“ со по 14 следења, што е значително повеќе од просекот, кој беше 6. Бројот на следења веројатно значително се зголемува кога ќе се најавите на вашите сметки во овие апликации, според студијата.

Десет од следбениците на YouTube беа „следачи“ од прва страна, што значи дека платформата ги користи за свои цели. Четири беа за трети лица, што значи дека социјалната платформа им овозможи на неколку надворешни веб-локации да собираат информации и да ја следат активноста на корисниците.

За TikTok резултатите беа уште полоши. Дури 13 од 14-те следбеници на популарната апликација за социјално вмрежување беа следени од трети страни. Следењето од трета страна се случувало дури и кога корисниците не дозволувале следење во поставките на апликацијата, според студијата.

„Потрошувачите во моментов не можат да видат кои податоци се споделуваат со надворешни актери или како ќе се користат нивните податоци“, се вели во извештајот.