Резултатите што ги објави веб-страницата Which? покажуваат дека компаниите собираат многу повеќе податоци отколку што е потребно за да функционира производот.

Уредите што се користат секој ден, како што се паметните звучници, камерите на вратите, телевизорите, па дури и машините за перење, ги шпионираат семејствата, покажа истражувањето.

Утврдено е дека стандардните уреди за домаќинство „фаќаат“ и споделуваат приватни информации со големите технолошки компании, како што се Google, Amazon, Facebook и TikTok. Се верува дека компаниите и нивните деловни партнери ги користат информациите за да таргетираат луѓе со рекламирање на паметни телефони и други уреди, пишува Daily Mail.

Резултатите што ги објави веб-страницата Which? покажуваат дека компаниите собираат многу повеќе податоци отколку што е потребно за да функционира производот. Производите на Google Nest, кои вклучуваат безбедносни камери, паметни звучници, камери со ѕвончиња, системи за контрола на греењето, собираат огромна количина на информации за локацијата на луѓето кои се поврзуваат преку паметни телефони користејќи оперативен систем Андроид. Од друга страна, истите тие производи собираат значително помалку информации кога корисниците се поврзуваат со нив преку Apple iPhone.

„Не е познато зошто се собираат дополнителни податоци. Сепак, примарна дејност на Google се рекламирањето и маркетингот, додека Apple моментално се фокусира на продажба на хардвер“, се објаснува во истражувањето. Експертите разгледаа какви информации им се потребни на уредите за да креираат сметки, какви дозволи за податоци бараат нивните апликации и какви активности следат маркетинг компаниите на производите на другите луѓе. Паметните звучници треба да слушаат само кога корисниците тоа го сакаат, но тоа не е секогаш случај.

На пример, паметните звучници Bose споделуваат кориснички податоци со Мета, матичната компанија на Facebook. Паметните камери и ѕвончиња на Ezviz, продадени од големите трговци на мало, вклучително и Argos, го имаа далеку најактивниот софтвер за следење. Ова вклучуваше споделување информации со деловната маркетинг единица на TikTok, како и со Pangle, водечка платформа за видео рекламирање, Huawei, Google и Meta. Секој бренд за паметна камера и ѕвонче ги користеше услугите за следење на Google, додека Blink и Ring се поврзуваа со матичната компанија Amazon.

Which? објасни дека функциите за шпионирање и следење автоматски се активираат стандардно. Потрошувачите може да ги исклучат, но ова бара промена на поставките и може да предизвика некои аспекти на уредот или апликацијата повеќе да не работат. Повеќето менија за паметни ТВ се полни со реклами, од кои некои се персонализирани врз основа на корисничките податоци. Истражувањето покажа дека LG, Samsung и Sony земаат податоци под копчето „прифати сè“.

Според истражувањето, LG побарала најмногу податоци од сите марки на машини за перење, вклучувајќи го името на клиентот, датумот на раѓање, е-поштата, телефонскиот именик, точната локација и телефонскиот број. Hoover пребаруваше контакти и телефонски броеви на корисници на уредите со Android. Со Miele, прецизното следење на локацијата е стандардно овозможено и потребно е да се користи неговата апликација.

Истражувањето покажа дека податоците што луѓето најмногу ги загрижува да бидат споделени се нивните контакти и локација во позадина. Потоа следат фотографиите, телефонскиот број и точната локација. Според Општите регулативи за заштита на податоци (GDPR), компаниите мора да бидат транспарентни за податоците што ги собираат и како тие податоци се обработуваат. Собраните податоци, исто така, мора да бидат релевантни и ограничени на она што е неопходно за да се изврши обработката. Сепак, причините за преземање информации често се премногу широки, при што компаниите тврдат дека имаат „легитимни интереси“.

„Компаниите не треба да собираат повеќе податоци отколку што им се потребни за да ја обезбедат услугата што се нуди, особено ако важните информации „ќе ги закопаат“ во долги рокови и услови на користење. Канцеларијата на комесарот за информации треба да размисли за ажурирање на своите упатства за подобра заштита на потрошувачите од случајно давање огромни делови од нивните податоци без да го сфатат тоа“, рече Рокио Конча, директор за политика на Which?. Производителите тврдеа дека се транспарентни со клиентите за користењето на нивните податоци. Тие исто така тврдеа дека собраните податоци се користат за подобрување на уредите и услугите.

„Google целосно се усогласува со важечките закони за приватност и им обезбедува транспарентност на нашите корисници за податоците што ги собираме и како ги користиме“, велат од Google.

Amazon соопшти дека ги дизајнира своите производи за да ја заштитат приватноста и безбедноста на нивните клиенти и да им дадат на корисниците контрола врз нивното искуство.

„Никогаш не ги продаваме нивните лични податоци и никогаш не престануваме да работиме за да ги заштитиме нивните податоци. Ги користиме податоците одговорно за да го испорачаме она што го очекуваат нашите клиенти: производи што ги сакаат и кои секогаш се подобруваат“, заклучува Amazon.