Во светот на автомобилизмот, ваквите дуели секогаш привлекуваат посебно внимание.
Од едната страна на патеката стои Ferrari Purosangue, гордоста на италијанскиот инженеринг со моќен V12 мотор и цена што го одзема здивот.
Од другата страна, електричниот Kia EV6 GT – семеен кросовер што чини шест пати помалку. Исходот од нивната конфронтација во трка на забрзување? Изненадувачки, благо речено.
Британскиот портал Carwow одлучи да ги соочи, а видеото докажува дека подлабокиот џеб повеќе не е гаранција за супериорни перформанси на правецот.
Иако на хартија тие изгледаат еднакви, со Ferrari малку понапред во односот моќност-тежина, реалноста на патеката раскажа сосема поинаква приказна.
Kia EV6 GT, во својата освежена верзија, има два електрични мотори кои, со привремено „overboost“, испорачуваат импресивни 641 коњски сили и 770 Nm вртежен момент. Ова официјално му овозможува да забрза до 96 км/ч за 3,5 секунди. Сепак, независните тестови покажаа дека во реалноста е неколку десетинки побрз, што објаснува како успеа да го надмине Ferrari Purosangue.
Италијанската гордост е напојувана од атмосферски V12 мотор со 715 КС, а фабриката ветува спринт до истата брзина за 3,3 секунди. Сепак, за време на сите трки снимени во видеото, сценариото беше исто: Kia не само што ќе стартуваше поексплозивно, туку неумоливо ќе ја зголемуваше својата предност во однос на Ferrari до самиот крај.
Иако Ferrari има поголема моќност, клучниот фактор е вистинската тежина на возилото. Производителот го наведува Purosangue како 2033 кг, но мерењата на списанието Car and Driver открија дека е поблиску до 2200 кг. Ова е речиси идентично со Kia, која тежи 2215 кг.
Со речиси еднакви тежини, предноста на електричниот погон доаѓа до израз. Иако EV6 GT има малку помал сооднос моќност-тежина, тој има 81 Nm повеќе вртежен момент, кој, за разлика од моторот со внатрешно согорување, е достапен веднаш. Ова му дава одлучувачка предност при стартување од место.
Единствениот момент на слава на Ferrari дојде кога возачот намерно ја префрли Kia во режим на возење што симулира работа на бензински мотор. Во овој, неприроден режим за Kia, Ferrari победи, но трката не е реална претстава за неговите целосни можности.
Разликата во цената е астрономска. Ferrari Purosangue без никакви додатоци чини над 395.000 долари (340.000 евра), додека почетната цена за Kia EV6 GT е 65.275 долари (56.000 евра). Фактот дека многу поевтин електричен автомобил лесно може да ги покаже задните светла на трка во забрзување зборува многу за драматичните промени што ги претрпе автомобилската индустрија.