Дигитално ќе се тргне превезот од цензурираната слика на гола жена на Артемизија Џентилески од 1616

Дигитално ќе се тргне превезот од цензурираната слика на гола жена на Артемизија Џентилески од 1616

пред 2 години

Реставраторите од Фиренца во следните шест месеци ќе ја чистат и откријат цензурираната гола слика Алегоријата на наклонетоста“ на Артемизија Џентилески, една од најистакнатите жени во историјата на италијанската уметност. Врз оригиналната слика беа додадени набрани превези и драперии околу 70 години откако Џентилески ја наслика голата жена во природна големина во 1616 година. Се верува дека оваа слика е автопортрет.

Работата да се врати сликата во оригиналната состојба почна бидејќи придонесот на Џентилески за италијанската барокна уметност доби ново внимание во ерата на #MeToo, но и поради нејзините уметнички достигнувања и пробивот во уметничкиот свет во кој доминираат мажи, откако беше силувана од еден од нејзините наставници по уметност.

Нејзините дела во 2020 беа претставени на изложбата во Националната галерија во Лондон.

„Преку неа, можеме да зборуваме за тоа колку е важно да се обноват уметничките дела, колку е важно да се вратат приказните на жените во прв план“, рече Линда Фалконе, координатор на проектот „Артемизија одблизу“.

„Алегоријата на наклонетоста“ првично беше нарачана за семејниот дом на Микеланџело Буонароти Помладиот, правнук на славниот уметник. Зградата подоцна стана музеј Каза Буонароти, а сликата до неодамна беше изложена на таванот во позлатена рамка.

Кога главната конзерваторка Елизабет Вик ја отстранила сликата кон крајот на септември, се ослободил слој со прашина стара 400 години. Тимот на реставратори сега користи ултравиолетова светлина, дијагностички слики и рендгенски зраци за да ги разликува потезите на четката на Џентилески од оние на уметникот што ја покривал голотијата. Публиката може да го следи проектот што е во тек во музејот до 23 април.

Реставраторите нема да можат да ги отстранат превезите, бидејќи покривањето е направено прерано по оригиналот, што го зголемува ризикот сликата на Џентилески да биде оштетена во тој процес. Наместо тоа, тимот за реставрација планира да создаде дигитална слика на оригиналната верзија што ќе биде прикажана на изложба на отворањето на проектот во септември 2023.

Џентилески дошла во Фиренца набргу по судењето на нејзиниот силувач во Рим, за време на кое тогашната 17-годишна девојка била принудена да сведочи со јажиња врзани околу нејзините прсти кои постепено се стегале како тест за нејзината чесност. Таа морала да издржи и физички преглед во судницата зад завеса за да потврди дека повеќе не е девица. На крајот, нејзиниот силувач бил осуден на осум месеци затвор.

„Некој друг би бил скршен од ова искуство, но, Артемизија се враќа и доаѓа во Фиренца. Таа ја добива оваа прекрасна задача да наслика гола фигура со целосна должина за таванот на Каза Буонароти. Така, мислам дека таа им покажува на луѓето: Ова е она што можам да го направам“.

Додека била во Фиренца, Џентилески добила и провизии од семејството Медичи. На многу од нејзините слики имало женски хероини, често во насилни сцени и често голи. Таа имала 22 години кога ја насликала „Алегорија на наклонетоста“. Друг член на семејството, Леонардо Буонароти, одлучил да го покрие со превези за да ги заштити чувствителноста на неговата сопруга и децата.

„Ова е една од нејзините први слики. Во контекст на Фиренца, тоа беше нејзиното деби во сликарството, истата година потоа беше примена во Академијата за цртеж, која беше првата академија за цртање во Европа во тоа време“, рече Фалконе.

 

Share
Scroll to Top