Телеком, Оранж, Телефоника, ТелијаКомпани и Водафон претставија нови ознаки за корисниците за идентификација на поодржливи мобилни телефони
Еко-рејтингот ќе започне ширум Европа од јуни 2021 годинаи ќе вклучува телефони од 12 продавачи
Пет водечки мобилни оператори во Европа ги здружија силите за да лансираат нов пан-индустриски проект за означување Еко-рејтинг, којшто ќе им помогне на корисниците да ги идентификуваат и да ги споредуваат најодржливите мобилни телефони и да ги поттикнат добавувачите да го намалат влијанието на уредите врз животната средина.
Иницијативата за Еко-рејтинг е заеднички создадена од Дојче Телеком, Оранж, Телефоника (коишто работат под брендовите О2 и Мовистар), Телија Компани и Водафон за да обезбедат конзистентни, точни информации за малопродажба, коишто се однесуваат на влијанието врз животната средина при производство, употреба, транспорт и отстранување паметни и класични мобилни телефони. Еко-рејтингот ќе им овозможи на операторите и нивните корисници да поттикнат повисокрејтинг на телефони и да ја демонстрираат побарувачката за поодржливи електронски уреди.
Засега иницијативата за Еко-рејтинг ќе направи процена на нови телефони за широка потрошувачка од 12 брендови на мобилни телефони, при што во иднина се очекува да бидат објавени и други. Партнери за воведувањето се: Bullitt Group – Центар за издржливи телефони на CAT и Motorola, Doro, HMD Global – Центар за Nokia телефони, Huawei, MobiWire, Motorola Lenovo, OnePlus, OPPO, Samsung Electronics, TCL/Alcatel, Xiaomi и ZTE.
Почнувајќи од јуни 2021 година, мобилните оператори ќе започнат да воведуваат посебна ознака за еко-рејтинг во 24земји1 од Европа во кои имаат свои продажни места.Корисниците можат да прочитаат повеќе за иницијативата и да дознаат како се пресметува рејтингот на веб-страницата:www.ecoratingdevices.com.
Откако ќе се изврши детална процена, на секој мобилен телефон ќе му се даде оцена за еко-рејтинг од најмногу 100 бодови, којашто ќе ги сигнализира еколошките перформанси на уредот. Ознаката за еко-рејтинг, исто така, ќе истакне пет клучни аспекти за одржливоста на мобилниот уред, обезбедувајќи дополнителни информации за: издржливоста, поправливоста, способноста за рециклирање, климатската ефикасност и ефикасноста на ресурсите.
Главните извршни директори на петте мобилни оператори – Тим Хетгес (Дојче Телеком), Стефан Ришар (Оранж), Хозе Марија Алварез-Пајете (Телефоника), Алисон Киркби (ТелијаКомпани) и Ник Рид (Водафон Груп) – заеднички го поздравија започнувањето на иницијативата за еко-рејтинг:
„Градењето поодржлива иднина е наша заедничка одговорност, затоа веруваме дека е вистинско време да се постави усогласен проект за еко-рејтинг на ниво на целата индустрија, којшто ќе ја подобри транспарентноста и ќе помогне да се подигне свеста за влијанието врз животната средина на телефоните коишто ги избираат нашите корисници“.
„Со нетрпение очекуваме на иницијативата за еко-рејтинг во иднина да и се приклучат повеќе производители и телекомуникациски оператори и се надеваме дека тоа ќе ја инспирира целата индустрија да ја забрза својата транзиција кон поциркуларен модел за мобилни телефони“.
Методологија за еко-рејтинг
Користејќи информации доставени од производителите на уредите, еко-рејтингот применува конзистентна методологија за оценување со 19 различни критериуми, што на крајот резултира со конечна оцена за секој уред. Покрај тоа, еко-рејтингот дава насоки во пет клучни области:
Методологијата за еко-рејтинг се базира на знаење во индустријата и најдобри практики собрани преку претходни иницијативи за означување на влијанието врз животната средина. Развиена е со техничка поддршка и надзор од ИХОБЕ (агенција во јавна сопственост којашто специјализира во економски развој, одржливост и животна средина) и со учество на добавувачи на уреди, користејќи ги најновите стандарди и упатства од Европската унија, ИТУ-Т, ЕТСИ и ИСО, како и нови параметри онаму каде што е соодветно.