Модерните LED предни и задни светла се сепоприсутни во модерните автомобили, но ADAC предупредува дека популарните извори на светлина не се без проблеми. Со текот на времето, тие можат да станат многу скапи за корисникот, особено кога треба да се заменат.
LED диодите со огромна брзина го зафатија пазарот на автомобилско осветлување. Кога купувате нов автомобил, на нив се повеќе не можете да сметате како опција, затоа што се повеќе се наоѓаат во стандардната опрема (исклучоците се главно ефтини, таканаречени нискобуџетни модели на автомобили). Карактеристичните LED диоди се користат не само за осветлување на патот пред автомобилот, туку и како позиција, дневни или дури и декоративни светла.
Тешко е да се негира атрактивниот изглед или многу појасното осветлување во споредба со халогените светилки (иако во пракса, некои светат многу полошо од традиционалните фарови!). Тука е и повисоката енергетска ефикасност и подолгиот работен век.
Но дали имаат само предности?
ADAC во својот најнов извештај предупредува дека LED диодите можат да станат прилично скапа стапица со текот на времето.
Авторите на извештајот ја доведуваат во прашање ветената издржливост на LED светилките. Во теорија, самите модули (но не и комплетно предните светла) би требало да траат до 50-100 илјади работни часови, што е многу подолго отколку со конвенционалните светилки. Производителите ветуваат употреба на LED диодите во период од околу 15 години (иако не недостасува гаранција за работа во текот на целиот живот на автомобилот, како во случајот, на пример, со Audi), што, според ADAC, е недоволно. Диодите се исто така подложни на абење, а стапката на стареење во голема мера зависи од користениот систем за ладење и „расфрлување“ на топлината, а тоа значи дека треба да се смета на проблеми дури и кај автомобил стар само неколку години.
Скапи, апсурдно скапи…
ADAC предупредува дека спроведеното истражување покажува дека животниот век на LED фаровите за автомобили е само 3-10 илјади часа (задниот ќе трае подолго). Покрај тоа, кога светлината на емитираниот светлосен ток паѓа под 70 проценти. вредности, LED-от се смета за истрошен. Што останува тогаш? Замената е обично многу скапа, иако некои независни сервисери ќе се обидат да ја поправат и обноват. Авторите на извештајот предупредуваат дека трошоците за замена на технолошки напредни фарови чинат и 4-8 илјади евра во овластен сервис.
Каков е заклучокот од извештајот?
Германскиот автомобилски клуб бара од производителите да го сменат дизајнот на светилките (на пример, можноста за лесно расклопување и монтажа на заменливи елементи), така што во случај на дефект тие да можат да се поправат. Ова би значело не само помали трошоци за корисниците, туку и порационално користење на расположливите ресурси.
Извор: Додај Гас