Кинескиот Nio веќе го скрши мразот во Европа, а до 2025 година планира да воспостави продажна мрежа во повеќе од 25 земји во светот

Кинескиот производител на автомобили специјализиран за развој на електрични возила претстави нов компактен седан со кој има намера директно да го „нападне“ Tesla Model 3, иако Nio ET5 е видливо поголем. Долг е 4.790 mm (96 mm подолг од американскиот модел), 1.960 mm широк (110 mm поширок) и 1.499 mm висок (56 mm повисок од Model 3). Меѓуоскиното растојание е нешто помалку супериорно од она на Tesla (2.888 mm наспроти 2.875 mm).

Електричниот Nio ET5 е петтиот модел на марката, кој им се придружува на теренците EC5, ES6 и ES8 и луксузната лимузина ET7.

Каросеријата на новитетот е изработена од челик и алуминиум со висока цврстина, со торзиона крутост на импресивно ниво од 34.000 Nm по степен. Развојниот тим на кинескиот модел тврди дека возилото ги исполнува сите тековни барања поставени од Euro NCAP и NHTSA, вклучувајќи го и тестот за превртување.

Седанот има врати без рамка за стакло, додека коефициентот на отпорност на воздухот е извонреден според денешните стандарди и изнесува Cd 0,24. Достапни се тркала од 19 или 20 инчи.

Автопилотот на кинеската марка е означен со акронимот NAD (Nio Autonomous Driving), а наследен е од попосакуваната лимузина, претставена пред една година и вклучува два потсистеми со свои имиња.

Aquila е комплекс на перцептивни органи, од кои има вкупно 33 околу периметарот на возилото. Од тој број, единаесет се однесуваат на камери, дванаесет на ултразвучни радари, а тука се и пет милиметарски радари, два GPS приемници и V2X предавател за комуникација со патната инфраструктура. Дополнително, достапен е онлајн систем ADMS, еден преден лидар поставен над шофершајбната.

За обработка на податоци е инсталиран компјутер Adam со четири процесори познати како Nvidia Orion. Вкупните перформанси на оваа „машина“ се мерат со 1.016 топови (ознака за бројот на трилиони операции што можат да се изведат во една секунда).

Според прелиминарните информации, автопилотот NAD ќе може да обезбеди се што се бара од систем за трето ниво на автономија, од почетокот на комерцијалната употреба. Всушност, ите возила ќе го имаат посакуваниот хардвер, но ќе може да се користи само по месечна претплата од 107 американски долари.

Го придвижуваат два електромотори, а вкупната моќност на погонската група е 490 КС, со вртежен момент од 700 Nm.

Од 0 до 100 km/h, ET5 забрзува за 4,3 секунди, а со новата генерација на високоефикасниот електричен погон со стандардна батерија од 75 kWh може да помине 550 km без полнење, преку 700 km со 100 kWh и над 1000 km со батерија со ултрадолг опсег од 150 kWh.

Сепак, треба да се забележи дека горенаведените бројки се постигнати според кинескиот CLTC тест циклус, а допрва треба да се види колкави се бројките според WLTP циклусот.

Продажбата во Кина ќе започне веќе во 2022 година, а пристигнувањето во Европа е закажано за крајот на следната година. Засега е познато дека ЕТ5 во Кина ќе чини околу 45.000 евра.

Оваа година Nio го направи првиот чекор на глобалниот пазар. По влегувањето на норвешкиот пазар, кинескиот бренд своите производи од следната година ќе ги лансира и во Германија, Холандија, Шведска и Данска. До 2025 година планираат да воспостави своја мрежа во повеќе од 25 земји низ светот.

Во текот на 2020 година, Nio испорача вкупно 44.000 возила, додека во првите единаесет месеци од тековната година, до клиентите се пристигнати 81.000 единици! И сето тоа и покрај фактот што гамата моментално се состои само од големи и скапи модели со покачена положба на седење.