Познатиот баркод, системот за идентификација на производи, кој придонесе за глобализацијата на трговијата, денес слави 50 години. Сега постепено се заменува со друг систем за идентификација, QR кодот.
За клиентите на касата во продавниците, баркодот се претвори во звучен сигнал.
Секој ден, ширум светот, вертикалните линии со различна дебелина се скенираат шест милијарди пати. Секоја секунда низ касите поминуваат околу 70.000 производи.
Баркодот, како „документ“ за идентитетот на производот, им овозможува и на професионалците да имаат пристап до други информации за производот, изјави за АФП Лоренс Валана, француски експерт за електронско означување.
Баркодот првично беше патентиран од Американците Норман Џозеф Вудленд и Бернард Силвер во 1952 година, но дури подоцна беше усовршен и продаден на американскиот инженер Џорџ Лорер.
Така, на 3 април 1973 година, баркодот стана, по консултации помеѓу големите производители и дистрибутери, системот што се користи за идентификување на производите за широка потрошувачка.
Тој код во Европа е познат и како EAN-13 (европски број на написи) или едноставно како 13, бројот на цифрите што ги има.
Првиот производ што беше скениран со неговиот баркод, на 26 јуни 1974 година во Охајо, беше пакет гума за џвакање, сега изложен во Националниот музеј на американската историја во Вашингтон.
Сепак, познатиот баркод наскоро ќе го замени QR-кодот.
QR-кодот значи „Код за брз одговор“. Неговата предност во однос на баркодот е тоа што може да содржи многу повеќе информации, како што е составот на производот, кој е неопходен за рециклирање.